Կամսարը՝
որպես գեղանկարիչ, կայացել է անցած դարի 90-ական թթ., սակայն,
ստեղծագործական դադարներով պայմանավորված (ստանձնելով Եղեգնաձորի երկրագիտական թանգարանի
տնօրենի պաշտոնը), նրա անունը մի տեսակ դուրս է մղվել ժամանակակից կերպարվեստից: Բայց
անհետևանք
ու
պատահական
երևի
ոչինչ
տեղի
չի
ունենում.
ամեն
ինչ
փոխկապակցված
է ու փոխլրացման մեջ:
Այդպես
էլ
Կամսար
արվեստագետի
մոտ
է:
Այսօր
արվեստագետը այնպիսի ոգևորությամբ է վերսկսել ստեղծագործական աշխատանքը` կարծես ցանկություն
ունի լրացնելու ողջ բաց թողնված ժամանակը:
Կամսարը`
նույն ինքը՝ Կամո Սահակյանը, ծնվել է 1961 թ. ապրիլի 16-ին Եղեգնաձորում: Արվեստում
առաջին
քայլերն
սկսել է տեղի Գեղարվեստի դպրոցից` սովորելով հանրահայտ աբստրակցիոնիստ Վան
Եղյանի հետ միևնույն դասարանում: Վերջինս մեծ դերակատարություն է ունեցել նրա գեղագիտական
ճաշակի զարգացման գործում` ուղղորդելով պատանի նկարչին դեպի վերացական արվեստը: Այնուհետև Կամոն ուսումը շարունակում
է Երևանում` Փանոս Թերլեմեզյանի
անվան գեղարվեստի
ուսումնարանում (1976-1980 թթ.), որն ավարտելուց հետո
զորակոչվում է խորհրդային բանակ: Ծառայությունն ավարտելուց հետո նա վերադառնում է հայրենի Եղեգնաձոր: Առջևում հայ ժողովրդի համար ճակատագրական
և վճռորոշ ժամանակաշրջան էր` 88-ի
երկրաշարժ, Արցախյան շարժում և շրջափակում, ու վերջապես, անկախության
ձեռքբերման տարիներ: Կամսարն արդեն իսկ ավագ ընկեր դարձած Վան Եղյանի հետ Եղեգնաձորում դառնում է արցախյան շարժման մարտիկներից
մեկը: Անշուշտ, այդ իրադարձություններն իրենց անմիջական
ազդեցությունն ունեցան գեղանկարչի արվեստում` հենց այդ տարիներին էլ վերջնականորեն ձևավորվեց
Կամսար գեղանկարիչը:
Երբ Կամո Սահակյանի արվեստանոցում ես, ու նրա բոլոր նկարներն
աչքիդ առաջ են, միանգամից կարողանում ես ժամանակային էքսկուրս իրականացնել ու հստակորեն
տեսնել նրա անցած ստեղծագործական
ուղին: Ինչպես բոլոր արվեստագետները,
նա ևս մի քանի ստեղծագործական փուլեր է ունեցել, և մի քանիսն էլ, անշուշտ, դեռ առջևում
են: Թերևս երեք շրջան կարելի է առանձնացնել` ուսանողական, կայացման տարիներ` 1976 -
1985 թթ, հասունության տարիներ`1985-2000-ական թթ., և երրորդ փուլը, որն անցած տարի
է սկսվել, վերադարձի շրջան: Պատանի Կամսարին հանդիպում ենք նրա դիմանկարներում և փոքրածավալ կոմպոզիցիաներում`<<Մեր բակը>> (1979թ.),
<<Կնոջ դիմանկար>> (1983թ.): Մեծ հետաքրքրություն է ներկայացնում դեռևս առաջին կուրսի ուսանող
Կամոյի 1977թ. վրձնած <<Գարուն>> կտավը,
որի գունագծային
կառուցվածքը և վարպետությունը պարզապես հիացմունք են առաջացնում: Առանձնապես նշանակալից են նկարչի արվեստում 1985 - 2000-ական թվականները: Այդ տարիներին մենք
տեսնում ենք լրիվ ինքնուրույն արվեստագետի:
Այդ ժամանակ Կամսարի ուսումնասիրության առարկան հայկական ժայռապատկերային արվեստն էր, որն այնուհետև,
որպես նշանային համակարգ, նորովի մեկնաբանությամբ իր տեղը գտավ նրա արվեստում: Այդ
շրջանի գործերից են`<<Գոյապայքար>> (1992
թ.), <<Հող և երկինք>> (1993 թ.), <<Դեկտեմբեր
88>> (1994 թ.), <<Հունվար 94>> (1994
թ.), <<Առևանգում>> (1996 թ.), <<Լուսինեին>> (1996
թ.), <<Բռնկում>>(1997 թ.), <<Գիշերային առավոտ>> (1997
թ.):
90 - ականների վերջերից Կամսարը գրեթե չի ստեղծագործել.
10 տարիների ընթացքում հատուկենտ նկարներ է ստեղծել, սակայն արդեն իսկ փոքրաթիվ կտավներում
ոճային փոփոխություններ են նկատվում. ժայռապատկերային սիմվոլիկան իր տեղը զիջում է
ազատ քսվածքներին, գույնն ինքնին ավելի շարժուն է դառնում, իսկ նկարները` ավելի դինամիկ
և անկաշկանդ: Այսօր էլ այդ միտումը շարունակական է: Վերադարձի ստեղծագործական այս ժամանակահատվածը
շատ բազմազան է: Նա իր ասելիքն արտահայտելու համար պլաստիկ տարբեր միջոցներ է գործածում,
ինչպես նաև ներկապնակն իր ողջ նրբերանգներով: Չմոռանանք այն հանգամանքը, որ կատարման
ավանդական եղանակներին` կտավին, յուղաներկին, լրացնելու է գալիս գրաֆիկայի ժանրը`
կատարման տեխնիկայի բազմազանությամբ: Երևի թե տարիների ընթացքում նոր կենսափորձի ձեռքբերումը
և աշխարհայացքի փոփոխությունները նկարիչը համապատասխանացրել է գեղարվեստական նոր արտահայտչամիջոցների
հետ` <<Զարթոնք>> (1999
թ.), <<Կոմպոզիցիա>> (1999 թ.), <<Կանաչ խաղ>> (1999
թ.), <<Հորիզոն>> (2000 թ.), <<Կոմպոզիցիա>> (2001
թ.), <<Հիշողությանս սպիտակ գարունը>> (2000-2012
թթ.), <<Ներանձնական պոռթկում>> (2013
թ.), <<Առօրյա տրամադրություն>>(2013
թ.), <<Աշնանային օր>> (2013 թ.), <<Կանաչ միջօրե>>(2013
թ.), գրաֆիկ գործերից` <<Լեռներ>>(2013
թ.), <<Մտահոգություն>> (2013
թ.), <<Առավոտ>>(2013 թ.):
Կամսարի
արվեստի աշխարհն ընկալելու և նրա ստեղծագործական լեզուն ըմբռնելու համար մեծ ջանքեր
գործադրելու կարիք չկա: Նրա արվեստի թեման աշխարհում տեղի ունեցող իրադարձությունների,
մարդու առօրյա հույզերի և ապրումների կամսարական անդրադարձներն ու վերապրումներն են:
Հուսանք, որ առաջիկայում գեղանկարիչն արվեստի հետ վերհաստատված իր կապը
չի խաթարի ու մեզ մշտապես նոր ստեղծվող արվեստի գործերի ականատեսը կդարձնի:
Комментариев нет:
Отправить комментарий