Այսուհետ Էջմիածին այցելելիս
ոչ թե քայլերս Մայր եկեղեցի կուղղեմ, այլ Գևորգյան
ճեմարան` այնտեղ գտնվող կոմիտասյան որմնանկարով
հիանալու համար: Անկեղծ ասած, երբ տեղեկացա
որմնանկարի մասին , մտքովս չէր անցում, որ
այդ տեսակ յուրօրինակ հորինվածքով մշակութային հուշարձանի եմ հանդիպելու:
Հենրիկ
Սիրավյանի որդու ` Գագիկ Սիրավյանի փոխանցմամբ, որմնանկարը ստեղծվել է 1969 թ, երբ
մեծ շուքով Հայաստանում նշվում էր նվիված Կոմիտասի 100 –ամյա հոբելյանը:
ժամանակին ճեմարանի տարածքում Կոմիտասի թանգարանն էր գործում: Վերջինիս գմբեթին գեղանկարիչներ Հակոբ Հակոբյանը, Հենրիկ Սիրավյանը
և Աշոտ Մելքոնյանը ձևավորման աշխատանքներ են
իրականացրել` ստեղծելով ութամաս որմնանկար: Ասել թե հիացմունքս
չափեր չունի քիչ է` կատարման ինչպիսի տեխնիկա և ինչ կուռ կոմպոզիցիոն կառուցվածք: Չմռանանք նաև նկարչական համերաշխության
մասին` կարծես միմյանց են ձուլվել հակոբյանական, սիրավյանական և մեքոնյանական աշխարհները`
ստեղծելով կատարյալ ներդաշնակություն:
Գևորգյան ճեմարանի ամենաերկարակյաց աշխատակցը Տեր
Եղիշեն է, նա որմնանկարի ստեղծման պատմությանը ծանոթ չէ, սակայն դրա հետ կապված մի
հետաքրքրական դրվագ ներկայացրեց ` «2007 թ. գաղափար առաջացավ փոփոխություններ մտցնել
որմնանկարում` Կոմիտասին աշխարհիկ մարդուց վերափոխել հոգևորականի, չէ որ , նա ողջ կյանքում
ապրել և ստեղծագործել է որպես հոգևոր դասի ներակայացուցիչ: Այդ նպատակով հանդիպեցի
Հակոբ Հակոբյանի հետ, սակայն նա իրեն բնորոշ
քաղաքավարությամբ մերժեց` ասելով, թե նման
փոփոխությունից հնարավոր է տուժի ողջ կոմպոզիցիան: Ես այդ ժամանակ ցանկացա կապ հաստատել
մյուս նկարչի` Աշոտ Մելքոնյանի հետ , սակայն տեղեկացա, որ ԱՄՆ-ում է բնակվում: Ստիպված
եղա համակերպվել այն մտքի հետ, որ գաղափարս անիրակականալի է»:
Ուշադիր ուսումնասիրելով որմնանկարը` անզեն աչքով էլ նկատելի է դառնում, որ այն բավականին
վնասվածքներ ունի: Ա յդ պատճառով էլ լսարան ծառայող սրահը հնարավորինս քիչ է գործածվում: Ճեմարանի տնօրինությունը հրաշալիորեն գիտակցում է խնդրի կարևորությունը և առաջիկայում շենքը վերանորոգելու դեպքում որմնանկարը վերակագնելու
հարցերով ևս կզբաղվի:
Հ.Գ. Որմնանկարի ուսումնասիրությունը դեռևս ընթացքի մեջ է:
Հեղինակ- հետազոտող` Անահիտ Կորյուն
Комментариев нет:
Отправить комментарий